חפש בבלוג זה

Translate

20.7.2015

על קבלה עצמית וחיות אחרות, חלק אחרון

לפני שאסיים את סדרת הפוסטים על קבלה עצמית (חלק א', חלק ב', חלק ג') עוד כמה נקודות למחשבה: מעבר לתפקיד הפונקציונאלי של הבגדים שלנו, יש לאופנה תפקיד חשוב בהגדרה ותפישה עצמית. אפשר ללכת לדוגמאות קיצוניות כמו ביגוד ואיפור שחורים שישר מאותתים לנו שמדובר במראה גותי, חליפה שמשדרת עסקים, ביקיני שמשדר fun וכו'. אבל גם אם נלך לדוגמאות יותר שמרניות ונתבונן באנשים שסביבנו אפשר לשאול את עצמנו, מה הלבוש שלהם משדר לי? מנהל שעולה על במה ומדבר לפני אלפי אנשים עם ג'ינס קרוע וחולצת טי דהויה לא משדר רצינות, ואישה שהולכת מוזנחת עם בגדים שאינם למידתה משדרת כי התייאשה מעצמה ובעצם כבר לא אכפת לה. פעמים רבות אני שומעת נשים שמנסות להתאים את עצמן לבגדים: הן רוצות חזה גדול כדי ללבוש חולצה עם מחשוף, רגליים ארוכות כדי ללבוש מיני וכו'. נראה כי כולן השתגעו ושכחו כי הבגד צריך להתאים לאדם ולא להפך. האם יש הגיון באישה שהולכת לעשות הגדלת חזה כדי שתוכל ללבוש מחשופים? לי זה נשמע מטורף! בסופו של יום כשאישה (או גבר) לובשת את מה שנכון למבנה הגוף שלה היא נראת נהדר, וכל הנשים שסביבה יכולות רק לקנא שלה יש את הנתונים שלה ולהן יש את שלהן. המוטו שלי אומר שעל כל אישה ללבוש את מה שהכי מתאים לה בצורה הטובה ביותר שהיא יכולה. אין טעם לחכות שמשהו יקרה כדי להנות מהבגדים שלנו ("עוד 2 קילו ואוכל להכנס למכנסיים שלבשתי לפני ההריון"). למעשה, הרבה פעמים, כדאי לוותר על חלומות לא ריאלים ופשוט להשלים עם המצב הנוכחי, להתאים את המלתחה לגוף שיש לנו ולצאת גאות אל העולם. אם נרצה בשינוי, נעשה זאת לאט, מתוך קבלה עצמית ובסטייל.

טיפ שביעי: קני בגדים במידתך
המידה שכתובה על הבגד היא רק מספר. למעשה גודל הבגד במידה מסויימת שונה ממותג למותג. אפילו אני, הדודה הקטנה והקומפקטית, מוצאת את עצמי לובשת בגדים שעליהם רשום L. ואם אני L, מה תגדנה נשים בגודל נורמאלי? אז לא צריך להעלב ממה שכתוב בטיקט, פשוט צריך למדוד. כאנו לובשות בגדים במידה הנכונה אנחנו נראות פיצוף ולאף אחד לא אכפת מה כתוב בטיקט. 

טיפ שמיני: אל תחכי
אל תחכי שמשהו יקרה, תהני היום מהבגדים שלך. אין טעם לפתוח את הארון בכל בוקר ולהתבאס שהמכנסיים שמקופלים בו קטנים\גדולים\צרים או רחבים עליך. פשוט הפטרי* מכל הבגדים שמבאסים אותך ואכלסי את הארון בבגדים שמשמחים אותך. 


והנה הפרטים:
מכנסיים - תוצרת עצמית (תמונות נוספות פה)
נעליים - 130 ש"ח, Scoop
תיק - 30 ש"ח, שוק ראש הין
גופיה - כ-25 ש"ח, Next
שרשרת - 10 ש"ח, סגול

סה"כ: 195 ש"ח

*יש דרכים רבות להפטר מבגדים: אפשר לתרום אותם, לתת לחברה, למכור דרך קבוצות פייסבוק או דרך חנויות יד שניה. למתקשות במיוחד אני ממליצה לשים את הבגדים במזוודה בבויעדם. אם אחרי שנה לא תזכרו מה יש שם פשוט הפטרו מהמזוודה... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה