חפש בבלוג זה

Translate

12.7.2015

על קבלה עצמית וחיות אחרות, חלק ב'

בפוסט הקודם התחלתי לדבר על קבלה עצמית, ולפני שנמשיך בעוד טיפים מעשיים, הנה עוד נקודה למחשבה: העולם כפי שאנחנו מכירות אותו מורכב בעצם מאוסף פרשנויות שאנחנו נותנות למציאות שלנו. כשאנחנו לא מרוצות ממשהו זה מפני שסיפרנו לעצמנו שיש לנו סיבה להיות לא מרוצה ולהפך. לכן קבלה ואהבה עצמית הן בעצם פרשנויות חדשות למצב קיים שעלינו ללמוד ולהפנים. לפעמים שינוי פשוט בטרמינולוגיה יכול לשנות את אורח חיינו. אם לדוגמא נפסיק לחשוב על דברים כעל "קשים" ונתחיל לחשוב עליהם כעל "מאתגרים" יהיה לנו יותר קל לצלוח רגעים מסובכים וגם, על הדרך, לגדול ולהתפתח. 

ונעבור לטיפים המעשיים:

טיפ שלישי: למדי לקבל מחמאות
מי שאינה אוהבת את עצמה, מתקשה בדרך כלל לקבל מחמאות. פעמים רבות היא מבטלת מחמאה, מתבדחת עליה, או מוצאת דרכים אחרות "לצאת" מהסיטואציה, שמביכה אותה. אם היא תלמד לקבל מחמאות, יהיה לה יותר קל לקבל את עצמה. התגובה הראויה למחמאה היא חיוך ואמירת תודה (בקול רם ולא בלחש, בבקשה).
"איזה יפה את היום" - "תודה", חיוך.
"מהממת" - "תודה", חיוך.


טיפ רביעי: טרמינולוגיה
דברי על עצמך רק במונחים חיוביים. הצורה שבה אנחנו מתארות את עצמנו משפיעה על איך שאנחנו רואות את עצמנו. ספרי לכל מי שמוכן לשמוע על הדברים הנהדרים שבך: "יש לי חוש הומור נהדר", "אני תמיד מתקתקת עבודה", וכו'. אם יש משהו שלילי שאת חושבת על עצמך, שמרי אותו לעצמך. ולעולם אל תנדבי מידע על דברים שהם שליליים לדעתך. אין טעם להכנס למשרד בבוקר ולהכריז "גדל לי חצ'קון!" מאותו רגע כל מה שיראו חברייך לעבודה הוא חצ'קון אחד גדול.

ועכשיו לדובדבן שבקצפת:
והנה הפרטים:
שמלה - 2 בחצר, 55 ש"ח
נעליים (נכון נראה שהן התאום האבוד של השמלה?) - 500 ש"ח, שופרא
טבעת - 80 ש"ח, נורית גולן

סה"כ: 635 ש"ח

2 תגובות:

  1. במקרה הגעתי היום לעבודה עם חולצת דובדבנים :-) הנעליים נפלאות! הייתי בחנות של היצרן הזה בלונדון וממש התאפקתי לא למכור את הדירה שלי בשביל לרכוש את כל המלאי שם

    השבמחק
    תשובות
    1. לגמרי. הלוואי והייתי מליונרית, הייתי חיה בחנות הזו...

      מחק